Založ si blog

Čo je raz naše, to nevrátime a ani nepredáme, máme predsa pevný charakter. . .

Ospravedlňujem sa, toto celkom jednoznačné vyhlásenie prezidenta Ruskej federácie Vladimíra Putina som naozaj nemusel citovať priamo v titulku tohoto zamyslenia sa, čo naozaj súvisí s problematikou medzinárodných vzťahov tejto svetovej veľmoci v kontexte s inými štátmi sveta, lebo čo sa dá robiť – presne to bývajú veci viac ako háklivé, ale nič sa nedá robiť, u nás, teda na Slovensku, to jednoducho ináč nejde. Aby ste mi porozumeli naozaj presne, v hre je oficiálnosť našich postojov k Rusku a k jeho prezidentovi, aby v tom nemohol nikto nájsť žiadne rozdiely, lebo nič sa nedá robiť, stačí naozaj iba máličko a stávame sa pre svet zdrojom absolútne protichodných informácií. Nebudem naozaj nič zveličovať, ale ak je s Vladimírom Putinom na „kus priateľskej reči náš premiér Fico“, všetko má charakter čistej ľudskosti, vzájomnosti a všeľudského porozumenia a všetko ostatné s takým obsahom, napríklad s pôvodom na ministerstve zahraničia SR, už je problém ako poriadna galiba, lebo nič sa nedá robiť, presne vtedy treba veriť tomu ministrovi Lajčákovi, on naozaj presne vie o čom je reč a stanete sa spoľahlivým, ako celý svet, tak veru aj vy!

Aby však bolo nespochybniteľné a celkom jasné, prečo ma zaujala takáto problematika presne v tej chvíli, keď sa druhého septembra na Kamčatke, v naozaj slávnom meste Vladivostok chystalo stretnutie ruského prezidenta Putina s japonským premiérom Šinzó Abem musíte vedieť, že práve tento politik v svojej úprimnosti celému svetu dokumentoval, že vraj kuloárovo Rusko a Japonsko svoj spor o definitíve vlastíctva Kurilských ostrovov už vyriešili a tá schôdzka vo Vladivostoku konečne, definitívne a s konečnou platnosťou uzavrie históriu II. svetovej vojny, lebo nič sa nedá robiť, mierová dohoda o jej skončení a nepriateľstve nie je medzi týmito štátmi doteraz podpísaná!!!

Celkom zrozumiteľná argumentácia, čo poviete, ba veru aj napriek tomu, ako sa prezentácie správy územia v ruskom opise vôbec nepodobá na avízo voľajakej pokojnej atmosféry, lebo premiér Ruska Medvedev je tam „pečený – varený“ a dáva sa fotografovať a celkom zmysluplne natáčať najradšej s tankovou technikou, aby sa nedalo vôbec pochybovať o využití toho inkriminovaného územia, takže ten titulok ruskému prezidentovi nedopriať, to by jeho  priaznivci nielen u nás, ale celkom iste v celom šírom svete museli považovať aspoň za diskrimináciu.

Dal som si naozaj záležať, všetko s tým súvisiace a predovšetkým aj historicky späté posúdiť ako faktor neobíditeľný, lebo história býva niekedy málo, alebo na ňu jedna zo zainteresovaných strán rada zabúda a tak som zodpovedne  kauzu začal posudzovať ešte  od roku 1855, keď Tokyu na základe medzinárodnej a dodnes platnej zmluvy patrí zvrchovaná správa nad ostrovmi Iturup, Kunašir a Šikoku Kurilského súostrovia presne tak, ako aj nad všetkými malými ostrovčekmi s názvom Habomai a vôbec nepochybujte o japonskom práve jednoznačne nesúhlasiť s ich anektáciou ZSSR po II.svetovej vojne.

Ba dobre sa držte, ako ten naozaj dôležitý bod rokovania vo Vladivostoku to pripustil celkom pokojne aj prezident Ruskej federácie Putin, ale musím vás upozorniť, že naozaj nejde o voľajakú výmenu či obchod a všetko dokončil v réžii neuveriteľnej vypočítavosti. Ide o hľadanie takého riešenia ktoré umožní, aby žiadna strana neutrpela ujmu a zároveň, aby sa nikto necítil ako víťaz či porazený a podľa Putinovho poradcu Peškova nám musí byť celkom jasné, čo japonských vyjednávačov do Vladivostoku tak naozaj priviedlo.

Presne takýto scenár by ako návod na vysvetlenie ruskej stratégie pri rokovaní použil obdivovateľ a fanúšik tejto naskrze zvláštnej krajiny, kde sa vlastne vôbec nikomu z jej oficiálnych reprezentantov neodporúča hľadať poučenie vo vlastnej histórii, lebo diktatúra komunizmu  vlastne ani nemá rovocenného súpera, veď ním bol iba s Hitlerovou ríšou zla do nenávratna presťahovaný fašizmus, ale predsa len – voľačo impertinentné a poučné by tu predsa len bolo…

Čo sa tak celkom jednoducho všemocného vládcu Ruska spýtať – vôbec vás neomína žiadna sankcia, teda prednostne ekonomická – uvalená na vás a vašu krajinu ako spravodlivý trest za Ukrajinu, lebo naozaj si môžete byť istý, že sa tak deje s pomocou Japonska a jeho národa a v tej chvíli by Putinova spupnosť a pýcha prestala byť predikátom víťaza, ale… Nechám to na vás, pre mňa však voľačo na tento spôsob falošnej prezentácie samochvály predchádza pád.

Hľa, zodpovednosť môže byť taká a aj onaká!

16.01.2019

Táto informácia je voľačo neuveriteľne dôležité, lebo verejnosti celkom jednoznačne pripomína jeden z najväčších úspechov polície, akým sa mohla pochváliť v svojej súčasnej podobe, viac »

Takéto diplomatické sústo doteraz nezvládol nikto, čo to spraví s nami?

15.01.2019

Keď sa 1. január roka 2019 stal dátumom vstupu Slovenskej republiky, teda predovšetkým jej diplomatickej sféry v oblasti medzinárodnej politiky namiesto povinností Talianska v OBSE, čo je organizácia viac »

Nuž inú možnosť som nemal, iba sa dnes predviesť na portáli ešte raz!

14.01.2019

Tá prvá príčina je daná oznamom podpredsedu Európskej komisie Maroša Šefčoviča pre verejnosť SR, že „silno zvažuje kandidatúru na prezidenta“, čo mu verejne prezentovanou ponukou adresoval viac »

výbuch, sýria, izrael

Irán ani napriek hrozbám Izraela nestiahne vojakov zo Sýrie

16.01.2019 14:59

Izraelský premiér pohrozil, že izraelské jednotky budú na iránskych vojakov útočiť dovtedy, kým zo Sýrie neodídu.

Šufliarsky

Šufliarsky nevylúčil úniky informácií z GP, jeho popravu si mohol objednať aj Kočner

16.01.2019 14:27, aktualizované: 14:53

Prvý námestník generálneho prokurátora Šufliarsky informoval o prípade, v ktorom vystupuje ako poškodený. Mala sa pripravovať fyzická jeho likvidácia.

Británia, EÚ, brexit,

VIDEOKOMENTÁR: Riziko tvrdého brexitu je veľké

16.01.2019 14:24

Prehra premiérky Theresy Mayovej dostala členské krajiny únie do chaosu. Riešenie je v rukách Británie, tvrdí komentátor denníka Pravda Andrej Matišák.

Eurotunnel, Calais, Lamanšský prieliv

Na brexit bez dohody sa pripravuje aj Eurotunnel

16.01.2019 14:11

Spoločnosť Eurotunnel, ktorá prevádzkuje železničné spojenie pod kanálom La Manche, podniká kroky, aby sa tvrdý brexit neodrazil na prevádzke.