Založ si blog

Rokovať o rozvoji školstva je problém nás všetkých

Na margo takto špecifikovanej témy sa mi vôbec nehovorí jednoducho, bol to v mojom živote rezort v každom ohľade preferovaný, ale aj činnosťou vládnej moci za komunizmu z môjho bytia vylúčený a keď som sa po roku 1989 mohol do tej sféry života spoločnosti vrátiť, boli to s odpustením „vody kalné a búrlivé, s neuveriteľnou nezmieriteľnosťou politických názorov na celkom všetko, čo systém výchovy a vzdelávania nových generácií ovplyvňuje celkom zásadne“ a uverte mi, od základov, tak ako sme po tej revolúcii väčšinovo snívali, sa nám ho vybudovať vôbec nepodarilo. Ba spravodlivejšie, alebo radšej iba presnejšie a múdrejšie, sa tento proces nepodarilo logicky a pre potreby dorastajúcej generácie a v presnej špecifikácii aj pre potreby národného hospodárstva usporiadať vôbec a to, čoho sme svedkami akurát v týchto chvíľach, je voľačo viac ako len zvláštne. Vzdelávanie národa, od výchovy v predškolskom veku, cez stupne základnej školy a strednej úrovne vzdelávania, s preferenciou špecializácie v pracovnej odbornosti, ale aj s maturitou a prípravou na vysokoškolské štúdiá je až vzácne nejednotná a presne tak, ako aj inokedy, sa hľadá voľajaký ten „zázračný kameň mudrcov“ aj teraz, žiaľ, na absolútne zlej adrese!
Tá posledná prezentácia tejto iniciatívy bola celkom slávnostná, teda vizuálne v každom ohľade, minister školského rezortu Plavčan u prezidenta Kisku, s pozadím Národného programu rozvoja výchovy a vzdelávania v oblasti vysokého školstva tomu mali byť vierohodnou kulisou, žiaľ, čo ako zodpovedne a v nádeji to jeho tvorcovia pripravovali, bol medzi nimi aj voľakedajší šéf rezortu Milan Ftáčnik, mne osobne známy školský profesionál, je to problematika viac ako neadresná! Pán prezident ju síce prirovnal k voľačomu dobrému, čo je ukryté v starodávnej almare a na čo sa nesmie zabudnúť, lenže s odpustením, veci v živote spoločenstva, umiestnené na „ jeho treťom a štvrtom poschodí“ sa nedočkajú žiadnych zázrakov, ak to, na čom majú, ba musia vyrásť nie sú to, s prepáčením za polopatické múdro, „pravé orechové“!
Dobrovoľne sa priznávam, že som to všetko, čo ten Národný program obsahoval a čoho sa aj iba okrajovo aspoň dotýkal, viac ako zodpovedne prešiel s potrebou spoznať jeho komplexný význam a celkom nechtiac sa mi to všetko ukladalo do podoby súčasnej praxe. Verte mi, je to až neuveriteľné, tie všetky „dobroty“ o možnostiach štúdia na vysokých školách u nás, ako sladké hrozienka, predovšetkým na vlastné náklady už vlastne všetky v priebehu času vyskúšali, ba vraj iba úspešne, ale kto by práve v tom hľadal príčiny neporozumenia politikov, neuhádol! Problémom jedných je celkom iná úroveň vzdelávania, ako pre iných, túžba mať čo najviac vysokoškolsky vzdelaných občanov je vysnívnanou métou voľajakých idealistov, kým tí, s odpustením racionalisti, s poznaním potrieb spoločnosti zabezpečiť každú potrebu, každého jedného občana, v každej chvíli jeho života sú aj v sfére nárokov na vzdelanie skromnejší a nič sa nedá robiť, pravda je v tomto prípade argumentom oboch takýchto „múdrych a zodpovedných“! Potreba mať v rezervoári národného spoločenstva dostatočný počet učiteľov, takých aj onakých, technikov od výmyslu sveta a fantázie v hlave až po šikovnosť rúk, lekárov, na liečenie toho aj onoho neduhu, ale aj kuchárov, krajčírov, zdravotných sestier, holičov, predavačiek, robotníkov a veru všetky potrebné profesie sveta, aby sa nám dalo svoj život pomenovať spokojným a šťastným, je absolútna nevyhnutnosť a prisahám, to sa dá dosiahnuť len a len vtedy, ak sa výchovnovzdelávací systém zásadne usporiada komplexne a v prirodzenej nadväznosti presne v tej podobe, ako ho v našich životoch prináša čas!
Poprosím, podumajte o tom celkom zodpovedne a spoľahlivo zistíte, že sa to voľajako ináč ani nedá, výchovu a vzdelávanie spoločenstva je nevyhnutné riešiť v ucelenom systéme a v logickej nadväznosti, presne tak, ako to život v realite prináša a budem za to zodpovedným držať palce, aby v tej starodávnej almare pokladov našli práve túto múdrosť. A presne v tej chvíli sa to bude aj dať pomenovať ako Národný program, lebo až potom si to pomenovanie skutočne zaslúži.

Dovládnutie vlády po voľbách nemusí byť žiadna istota!

25.04.2018

Tak akosi celkom nebadane je tu čas s nadhľadom označovaný ako polčas rozpadu, čo tak akosi až polopaticky verejnosti naznačuje, že od volieb v roku 2016 je tu nenávratne zaregistrovaná dvojročná viac »

Prezident ČR Miloš Zeman agituje, poúča aj motivuje. . .

24.04.2018

Hovorí sa, že svet je v podstate celkom maličký, teda na šírenie klebiet celkom prednostne a spoľahlivo a keď som v sobotu večer, od kamaráta z Prahy dostal „depešu o aktivitách Miloša Zemana viac »

Nastal čas veľkých očakávaní. . .

23.04.2018

Už tento týždeň je pred celým svetom udalosť, čo irituje celosvetovú verejnosť až k očakávaniam spojeným s voľačím tak významným, čo dostalo názov rokovanie o konci vojny a v tej pravej viac »

medveď biely

Uhynul jediný medveď biely narodený v tropickom pásme, podľa ochranárov tam nemal čo hľadať

25.04.2018 10:34

Medveď sa narodil v zoologickej záhrade. Trpel artritídou, mal problémy s chrupom a infekciu uší.

CZECH-GOVERNMENT/

Babiš žaluje Nový čas za článok o spolupráci s ŠtB. Chce milión eur

25.04.2018 10:05

Český premiér žaluje vydavateľa denníka Nový Čas za článok z rozhovoru s expríslušníkom ŠtB Jánom Sarkocym, ktorý ho označil za vedomého spolupracovníka.

India zznásilnenie guru Bapu

Indický súd uznal vinným zo znásilnenia známeho duchovného vodcu

25.04.2018 09:32

Súd dospel k záveru, že sedemdesiatsedemročný Bapu v roku 2013 znásilnil šestnásťročné dievča v Ášrame - na mieste duchovného rozjímania.

Trump

Sudca nariadil Trumpovi obnoviť program na ochranu mladých imigrantov

25.04.2018 09:18

Federálny sudca John D. Bates z hlavného mesta Washington vo verdikte uviedol, že rozhodnutie zrušiť program známy pod skratkou DACA bolo "nezákonné".

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,478
Celková čítanosť: 2504115x
Priemerná čítanosť článkov: 1694x

Autor blogu

Kategórie