Založ si blog

U nás obchvat nemáme, preto stále meškáme

Takýto oznam som si prečítal na kapote trolejbusu č.38 u nás, v Prešove, hneď pri vstupných dverách pri nastupovaní, premiérovo 1.marca a zákonite ho doplnil v mojej mysli slogan, čo v mysliach mojich susedov, alebo spoluobčanov, v tomto treťom najväčšom slovenskom meste vyvoláva výčitku naozaj zodpovedným už dlho a jeho podoba už celkom zľudovela – Prešovčania platia dane, postavte nám obchvat za ne! Naozaj sa nechcem hrať na voľajakého falošného lokálpatriota, ale keďže svoju vlasť naozaj dobre poznám, teda od západu na východ naozaj spoľahlivo, ba dá sa povedať, že naozaj v každom ohľade skúste mi veriť, že doprava v našom meste je voľačo celkom hororové, po jeho vnútorných komunikáciách sa denne premelie tisícky áut, ktoré ho nemajú ako obísť a voľačo celkom neuveriteľné je údaj, že viac ako tri tisícky sú to kamióny a ako občan na jednom zo sídlisk metropoly Šariša – toho najväčšieho, Sekčova, sa potom veru aj posťažujem, že to naozaj nie je nič na závidenie! Exhaláty, hluk, hustota premávky má naozaj ďaleko od komfortu bývania v extra vybudovanom obytnom komplexe a bol som veru jeden z tých jeho občanov, čo na výzvu Radnice nášho mesta neváhal pridať sa k tým nespokojným, čo v decembri 2016, pochodom v preplnených komunikáciách vláde avizovali, že Prešov obchvat potrebuje, už naozaj dlho a prednostne, čo mohol, to už v predstihu vlastnými silami zvládol, alebo ak chcete, tak naozaj v širokej škále možností pripravil a tá ponosa z nášho prostriedku mestskej hromadnej dopravy z titulku úvahy je iba krotkým dôkazom našej nespokojnosti…
Realita toho, čo potom nasledovalo, mala tak akosi „veľké oči“, ako sa hovorí presne vtedy, ak je očakávanie voľačím nevyhnutným, vecí sa tak akosi „záujmovo“ ujali veru aj vo vláde, celkom prednostne financminister a ten to dal Slovensku ako klebetu, že budeme stáť zbytočne veľa peňazí a rovnakú informáciu potom dostal aj prezident Kiska, čo nám chcel pôvodne pomáhať a ak mám teraz veci hodnotiť spravodlivo musím tvrdiť, že Kažímír a Kiska z nás urobili klamárov, čo chcú „jesť veľkou lyžicou“ a musia sa učiť šetriť, lenže opak je pravda – v celom rozsahu problematiky vychádzajú z nesprávnych údajov!
Pravda je veru taká, že Prešov nie je pripravený budovať obchvat s východnou orientáciou, čo bola pomýlená vízia z rokov 2014 – 15, lebo soľné bane ležiace v tej lokalite sú národnou pamiatkou a obchvat sa začne budovať od severu, na ceste R4 a bude správne vám všetkým dať vedieť, že vedenie Radnice väčšinu potrebných krokov spojených s prípravou jeho budovania už realizovalo, v podobe plánu výstavby a veru aj výkupu pozemkov a druhým, naozaj fatálnym omylom vlády je fakt, že pre prešovskú časť D1, ako potrebu pre jej vyťaženosť uvádzajú výstavbu dvoch cestných pruhov, ale pravda, potvrdená aj šéfom Výskumného ústavu dopravy v Žiline Palčákom má k dipozícii údaj, že je to pomýlené tvrdenie ministra dopravy Érseka, čo vychádza z údajov, že na D1 by chodilo denne najviac ak 10 tisíc áut, lebo prognózy už od roku 2015 garantujú dvojnásobok a štyri pruhy nebudú luxus, ale jednoducho nevyhnutnosť!
Naša primátorka je v tomto ohľade nekompromisná, veci pomenúva presne tak, ako si to zaslúžia, na D1 sa u nás čaká 40 rokov, teraz už je konečne všetko pripravené komplexne, projekty, stavebné povolenia, vykúpené pozemky, vysúťažené firmy, čo budú stavby realizovať a teraz sa z ničoho nič „objaví Amerika, že východný obchvat by bol lepší“, čo je tak naozaj iba čistý blud, veď ak už nič iné, v tomto ohľade nie je naozaj nič pripravené, ale stavať tam je celkom vylúčené, lebo ako všetci vieme – sú tam soľné bane!
A tak sa teda veci pohli v širokej rovine interesu, je viac ako čudné, že sa nevychádzalo z údajov celkom relevantných a reálnych a veru aj Pravda mala potrebu od prezidenta vedieť, či pri obchvate Prešova súhlasí iba s polovičným profilom stavby a jeho hovorca Krpelan nám poslal odpoveď v celkom extra podobe! „Pán prezident dostal ako informáciu list od ministra financií aj ministra dopravy, ponúkol som ich verejnosti – celkom iste sú verejne známe a to, ako sa bude obchvat v Prešove stavať, je teda čisto vecou exekutívy“…
Všetko sa teda iba očakáva, som si celkom istý, že sa ako dobrý občan čo nevidieť pri voľajakom proteste, v tejto súvislosti organizovaným našou radnicou zasa vyskytnem, lebo nič sa nedá robiť, dnes už sa veru aj bývať už má iba tak, aby sa za to nikto nemusel hanbiť!

Osobné meditácie sú voľačo prirodzené, samozrejmé a pre mladých poučné. . .

21.01.2019

Veľkú časť nedele som strávil pri televíznej obrazovke sledovaním tenisovej mužskej dvojhry medzi Tsitsipasom a Federerom a kým začiatok toho prenosu mal radostnú ouvertúru, jej finále ma viac »

Prezidentský kandidát strany Smer Šefčovič sám seba podvádza. . .

21.01.2019

Všetci u nás celkom spoľahlivo vedia, že vedúca spoločenská sila špecifikovaná politickou stranou je u nás spoľahlivo akceptovateľná výsledkami parlamentných volieb a už naozaj viackrát viac »

Priority slovenskej politiky sú neuveriteľne dôležité aj rozsiahle. . .

20.01.2019

Tak, ako sa tento januárový týždeň blížil k víkendu s dátumom sobota 19 a nedeľa 20 bolo mi nad slnko jasnejšie, že voľajako jednoznačne sa rozhodnúť, čo bude treba určiť ako prioritu viac »

pumpa, tankovanie, benzín

Na benzínovej pumpe pri Prahe sa opitý muž polial horľavinou

21.01.2019 20:40

Okolnosti udalosti polícia preveruje.

Peniaze, libra, dolár, euro

Brexit zasiahne aj dôchodky, slovenská vláda ich chce garantovať

21.01.2019 19:46

Medzi oblasti, ktoré treba legislatívne upraviť v prípade brexitu, patrí nárok na dôchodky.

SR Devínska Kobyla bývalá raketová základňa BAX

Mala nás chrániť pred NATO, dnes je z nej ruina

21.01.2019 19:46

Betónové silá, bunkre a kasárne stavali nad bratislavskou Dúbravkou v rokoch 1979 až 1983.

Rada Európy

Rusko zvažuje odchod z Rady Európy

21.01.2019 19:17

"Diskriminácia na politickom základe je pre nás neprijateľná," znie z Moskvy.