Založ si blog

U nás obchvat nemáme, preto stále meškáme

Takýto oznam som si prečítal na kapote trolejbusu č.38 u nás, v Prešove, hneď pri vstupných dverách pri nastupovaní, premiérovo 1.marca a zákonite ho doplnil v mojej mysli slogan, čo v mysliach mojich susedov, alebo spoluobčanov, v tomto treťom najväčšom slovenskom meste vyvoláva výčitku naozaj zodpovedným už dlho a jeho podoba už celkom zľudovela – Prešovčania platia dane, postavte nám obchvat za ne! Naozaj sa nechcem hrať na voľajakého falošného lokálpatriota, ale keďže svoju vlasť naozaj dobre poznám, teda od západu na východ naozaj spoľahlivo, ba dá sa povedať, že naozaj v každom ohľade skúste mi veriť, že doprava v našom meste je voľačo celkom hororové, po jeho vnútorných komunikáciách sa denne premelie tisícky áut, ktoré ho nemajú ako obísť a voľačo celkom neuveriteľné je údaj, že viac ako tri tisícky sú to kamióny a ako občan na jednom zo sídlisk metropoly Šariša – toho najväčšieho, Sekčova, sa potom veru aj posťažujem, že to naozaj nie je nič na závidenie! Exhaláty, hluk, hustota premávky má naozaj ďaleko od komfortu bývania v extra vybudovanom obytnom komplexe a bol som veru jeden z tých jeho občanov, čo na výzvu Radnice nášho mesta neváhal pridať sa k tým nespokojným, čo v decembri 2016, pochodom v preplnených komunikáciách vláde avizovali, že Prešov obchvat potrebuje, už naozaj dlho a prednostne, čo mohol, to už v predstihu vlastnými silami zvládol, alebo ak chcete, tak naozaj v širokej škále možností pripravil a tá ponosa z nášho prostriedku mestskej hromadnej dopravy z titulku úvahy je iba krotkým dôkazom našej nespokojnosti…
Realita toho, čo potom nasledovalo, mala tak akosi „veľké oči“, ako sa hovorí presne vtedy, ak je očakávanie voľačím nevyhnutným, vecí sa tak akosi „záujmovo“ ujali veru aj vo vláde, celkom prednostne financminister a ten to dal Slovensku ako klebetu, že budeme stáť zbytočne veľa peňazí a rovnakú informáciu potom dostal aj prezident Kiska, čo nám chcel pôvodne pomáhať a ak mám teraz veci hodnotiť spravodlivo musím tvrdiť, že Kažímír a Kiska z nás urobili klamárov, čo chcú „jesť veľkou lyžicou“ a musia sa učiť šetriť, lenže opak je pravda – v celom rozsahu problematiky vychádzajú z nesprávnych údajov!
Pravda je veru taká, že Prešov nie je pripravený budovať obchvat s východnou orientáciou, čo bola pomýlená vízia z rokov 2014 – 15, lebo soľné bane ležiace v tej lokalite sú národnou pamiatkou a obchvat sa začne budovať od severu, na ceste R4 a bude správne vám všetkým dať vedieť, že vedenie Radnice väčšinu potrebných krokov spojených s prípravou jeho budovania už realizovalo, v podobe plánu výstavby a veru aj výkupu pozemkov a druhým, naozaj fatálnym omylom vlády je fakt, že pre prešovskú časť D1, ako potrebu pre jej vyťaženosť uvádzajú výstavbu dvoch cestných pruhov, ale pravda, potvrdená aj šéfom Výskumného ústavu dopravy v Žiline Palčákom má k dipozícii údaj, že je to pomýlené tvrdenie ministra dopravy Érseka, čo vychádza z údajov, že na D1 by chodilo denne najviac ak 10 tisíc áut, lebo prognózy už od roku 2015 garantujú dvojnásobok a štyri pruhy nebudú luxus, ale jednoducho nevyhnutnosť!
Naša primátorka je v tomto ohľade nekompromisná, veci pomenúva presne tak, ako si to zaslúžia, na D1 sa u nás čaká 40 rokov, teraz už je konečne všetko pripravené komplexne, projekty, stavebné povolenia, vykúpené pozemky, vysúťažené firmy, čo budú stavby realizovať a teraz sa z ničoho nič „objaví Amerika, že východný obchvat by bol lepší“, čo je tak naozaj iba čistý blud, veď ak už nič iné, v tomto ohľade nie je naozaj nič pripravené, ale stavať tam je celkom vylúčené, lebo ako všetci vieme – sú tam soľné bane!
A tak sa teda veci pohli v širokej rovine interesu, je viac ako čudné, že sa nevychádzalo z údajov celkom relevantných a reálnych a veru aj Pravda mala potrebu od prezidenta vedieť, či pri obchvate Prešova súhlasí iba s polovičným profilom stavby a jeho hovorca Krpelan nám poslal odpoveď v celkom extra podobe! „Pán prezident dostal ako informáciu list od ministra financií aj ministra dopravy, ponúkol som ich verejnosti – celkom iste sú verejne známe a to, ako sa bude obchvat v Prešove stavať, je teda čisto vecou exekutívy“…
Všetko sa teda iba očakáva, som si celkom istý, že sa ako dobrý občan čo nevidieť pri voľajakom proteste, v tejto súvislosti organizovaným našou radnicou zasa vyskytnem, lebo nič sa nedá robiť, dnes už sa veru aj bývať už má iba tak, aby sa za to nikto nemusel hanbiť!

Aj všedný život zaslúžilého seniora môže byť voľačo na mnoho spôsobov. . .

15.10.2018

Budem dôveryhodný, s ohľadom na vzťahy so svojim pokrvným potomstvom je môj život stále voľačím celkom plnohodnotným, dve dcéry už sú nielen perfektné maminy mojich štyroch vnúčat, ale viac »

Ako dobre, že vo vláde má SR aj akceptovaných diplomatov. . .

14.10.2018

Jasné, keď sa čitateľ tejto úvahy nad tým konštatovaním čo len máličko zneistí aj prekvapí a začne triediť a rátať, kto sú to a koľko ich teda máme rýchlo objaví, že klasika poučky viac »

Prezidentov krajín V4 sme mali u nás na školení. . .

13.10.2018

To viete, hovorí sa tomu klasika zveličovania, občas sa to píše aj v uvodzovkách, aby sa čitateľovi prezentovala povinnosť autora takéhoto textu predviesť mu celkom presvedčivo, že si naozaj viac »

Pavlo Klimkin

Klimkin naznačil pokrok v rokovaniach s Maďarskom o Zakarpatskej oblasti

15.10.2018 18:33

Maďari sa sťažujú na jazykovú a kultúrnu diskrimináciu zo strany ukrajinských úradov.

BRITAIN-EU/

Nikto nevie ako. Ale o brexite sa musí rozhodnúť

15.10.2018 18:25

Nikto nechce a nemôže cúvnuť. Bez veľkého kompromisu sa však rokovania o brexite blížia k nedohode.

parlament, danko,

Ťahanice o Dankovu rigoróznu prácu

15.10.2018 18:23

Na zverejnenie práce vyzval predsedu Národnej rady aj rektor banskobystrickej UMB.

hasič, požiar, les

Hasiči zasahujú pri požiari lesného porastu nad Hnúšťou

15.10.2018 18:07

Požiar je v ťažko prístupnom lesnom teréne. Na mieste zasahuje 15 príslušníkov Hasičského a záchranného zboru.