Založ si blog

Rezort obrany verzus generálny prokurátor Jaromír Čižnár

Ten titulok je v svojej podstate celkom účelovo uverejnený v tejto podobe, kde v konflikte figuruje iba jediné meno a tak akosi naviac sa tam vôbec neudáva podstata problému, prečo je aj v tejto podobe opisovaná kauza voľačím zvláštnym, lebo ak k meritu jej reality, v ktorej nie je naozaj jednoduchšie  „narábať“ s vlastnými menami a opisom udalostí tak, ako prebiehali a ako sú zaznamenané, aj v podobe verifikovaného svedectva, je povinnosť pre všetkých správať sa opatrne, výhradne seriózne a iba čestne! Lebo celkom iste je za tým všetkým voľačo minimálne podozrivé, nedôveryhodné, alebo nedajbože až vymyslené a ak je to o ľudskom nešťastí a životoch, čo prešli do histórie spomínania, potom je to celkom opodstatnená povinnosť aj autora tejto meditácie! Je to skromne povedané celkom „háklivá vec“, dotýka sa väčšinovo tých, čo zostali s bolesťou a žiaľom medzi nami v realite. A čo sa dá robiť, ich svedectvo naozaj nemusí byť v dokonalom súlade s tým, ako sa veci naozaj udiali, lebo čo sa dá robiť, opisujem dianie s názvom najväčšie letecké nešťastie v histórii Slovenskej republiky, pri ktorom zahynulo v lietadle An – 24 42 príslušníkov našej armády, čo sa vracali domov po skončení misie KFOR v Kosove, ešte 19. januára 2006, nad obcou Hejce v Maďarsku, už ani nie 40 kilometrov pred pristátím na letisku v Košiciach  a tak, ako to už býva u nás doma pravidlom, nič nie je iba jednoznačné!

Teda spravodlivo, všetko to, čo s touto kauzou súvisí a je vlastníctvom Ministerstva obrany SR v podobe právnych materiálov, čo tú katastrofu zdokumentovali v zmysle práva a zákonov práve teraz, keď sa nespokojnosť pozostalých rodinných príslušníkov a ich podporovateľa Ivana Katrinca na základe podozrenia, že všetka tá hrôza sa udiala celkom ináč, ako je v tých materiáloch uvedené a právne vraj overené a všetko potom urobili presne tak, ako to zákony u nás predpisujú!

So všetkým oboznámili Generálneho prokurátora SR Jaromíra Čižnára, ten ich podozrenia a výhrady akceptoval a jeho žiadosť o obnovenie vyšetrovania tých udalostí dostala presnú podobu – už v januári tohto roku požiadal ministra obrany Petra Gajdoša o odtajnenie, alebo ak chcete, tak zrušenie utajenia spisu havárie stroja An – 24 v Hejciach, aby sa všetko znova skontrolovalo, preverilo a vylúčilo sa podozrenie, že všetko mohlo mať iné príčiny toho nešťastia, lebo pozor, je to voľačo viac ako iba možné!

Aby to malo podobu udalosti, v ktorej sa naozaj vyskytli celkom nové dôkazy, tak ako ich po svojom osobnom vyšetrovaní udalostí a veru aj na základe verifikovaných dôkazov z materiálov vyšetrovania, kým ešte boli verejne prístupné verejnosti prokurátorovi Čižnárovi ponúkol Katrinec je všetko, uvedené v oficiálnom verdikte vyšetrovacej komisie viac ako len spochybnené, lebo kým tam sa uvádza ako jednoznačná príčiny havárie osobná chyba pilota stroja a posádky, zistené dôkazy, v podobe údajov prístrojov z lietadla signalizujú záznamy  o poruche a uznajte – ak si to ako možnosť všetko si overiť bez výnimiek osvojil vyšetrovateľ s najvyššou možnou právomocou, zdá sa byť všetko takpovediac v norme, lenže žiaľ – nie je!

Viete, ministerstvo vedené dnes Petrom Gajdošom v tom všetkom, čo je meritom problému sa nezachovalo celkom seriózne, vôbec neinformovalo vyšetrovacie orgány nešťastia vyčerpávajúco – v podstate je to zamlčanie informácií, že  ten stroj, čo sa s vojakmi zrútil bol poruchový, preukázateľne, aj s dôkazmi o vynútenom prerušení letu a podľa zistení Katrinca sú o poruche stroja prístrojové dôkazy aj z vraku, takže je to voľačo naozaj viac než iba vymyslená klebeta. Spravodlivosť velí všetko to verifikovať, lebo pochopte, je naozaj rozdiel letieť v stroji, čo je celkom v poriadku než v takom, čo jeho zvrchovaný majiteľ a užívateľ nemôže a nesmie označiť ako bezpečný prostriedok dopravy vojakov nášho štátu! Chcem veriť, že takejto argumentácii bude veriť väčšina národa, technické normy dopravných prostriedkov sú v každom ohľade celkom jednoznačné a prísne, takže ak nič iné, tak istota tvrdenia, že stroj s tými nešťastníkmi sa zrútil po chybe pilota je s ohľadom na všetko, čo som tu uviedol a čo si prokurátor Čižnár osvojil v celkom inej podobe – predovšetkým možnej zodpovednosti velenia armády a čo už, ak som povedal to prvé písmenko podozrenia, prezradím aj pokračovanie!

Minister obrany SR Peter Gajdoš o svojom rozhodnutí vo veci nechal informovať  hovorkyňu rezortu obrany Danku Capákovú a dúfam, že nikto nepochybuje o tom, že ten verdikt, s ktorým verejnosť oboznámila je celkom iste realizovaný s jeho dovolením a je celkom nepochybne aj jeho autorom. Jeho podoba – záverečnú správu odborného vyšetrovania leteckej nehody lietadla An – 24 ponecháva ministerstvo obrany v doterajšom stupni utajenia a v konečnej podobe už vieme teda celkom všetci, že nádeje tých, čo mali nádej dozvedieť sa pravdu a s tým aj nové a možné súvislosti interesantné aj pre generálnu prokuratúru, dať tomu všetkému celkom inú zodpovednosť – predovšetkým zosobnenú, už ako keby celkom stratila šancu stať sa príležitosťou pre spravodlivosť a tak už iba ten finálny oznam. Ktohovie, prečo sa minister obrany tak málo pochopiteľne stáva sfingou, čo v tej možnosti hovoriť o všetkom, čo hovoriť treba nedovolí povedať ani len jediné slovo a tak teda iba tá novinka, čo veci možno tak akosi v svojej podstate pochopiť zjednoduší.  

V januári 2006, keď sa všetko to strašné v dejinách našej krajiny stávalo zosobnenou hrôzou, predovšetkým pre tie obete nešťastia a ich rodiny, bol pán minister Peter Gajdoš už spoľahlivo v službe, v uniforme, vo funkcii v generálnom štábe armády SR a aj keď nenapíšem, v akej funkcii, celkom iste o všetkom, čo je dnes meritom tých naznačených pochybností spoľahlivo vie a ak už nič iné, bol by v každom prípade radšej, keby sa tá udalosť hrôzy a večného smútku celkom zabudla…  Už navždy, ale pozor, to v žiadnom prípade nie je správne, lebo právo na informovanosť má každý občan Slovenska a keby len to, celkom iste patrí aj k tým, čo majú a musia poznať pravdu o tom, prečo to všetko zlé postihlo práve ich najbližších!

No, čo myslíte, podarí sa tomu generálnemu prokurátorovi Čižmárovi voľačo s tým konečne urobiť, alebo je nám ako nešťastnej zemičke súdené iba nemať šťastie na spravodlivosť…?

Prieskum verejnej mienky je občianske kritérium výberu svojho favorita. . .

19.10.2018

No nič sa nedá robiť, v období medzi voľbami, čo u nás charakterizujeme časom medzi tými komunálnymi, prezidentskými a páčia sa mi termíny aj župnými či parlamentnými, alebo aj do EÚ viac »

Svet patrí šikovným a tí naozaj môžu byť aj neveľkí. . .

18.10.2018

Tá správa z ponuky štátu Kanada – celkom oficiálna, rozširovaná pomocou renomovanej agentúry AP, hneď v prvých minútach stredy 17.októbra do môjho počítača prišla jednoducho a pokorne, viac »

Máme svetovú prioritu štátnikov čo nie sú informovaní a potom sú nevinní. . .

17.10.2018

To viete, tento titulok je v kontexte s tým hanebným konštatovaním, že to celkom iste nebude pravda, lebo väčšinovo prevláda tvrdenie, že to bude voľačo také ako srandy, srandičky, teda rečou viac »

väzenie, väzni, mreže

Súd poslal do väzenia 16 sexuálnych násilníkov v kauze Huddersfield

19.10.2018 23:11

V rokoch 2004 až 2011 sexuálne zneužili 15 mladých dievčat ktoré omamovali alkoholom a drogami.

saudská arábia, novinár

Vypočúvali zamestnancov saudskoarabského konzulátu v Istanbule

19.10.2018 22:16

Podľa tureckých správ Chášukdžího na konzuláte zabili a rozštvrtili členovia vražedného komanda napojeného na korunného princa.

ebola, vojak, Libéria, Afrika

Rusko vyšle do Stredoafrickej republiky ďalšie vojenské posily

19.10.2018 21:40

Cieľom je podporiť boj tamojšej vlády proti skupinám milícií.

Hongkong Macao most najdlhší čína

Mostný megaprojekt spájajúci Hongkong a Macao čoskoro otvoria

19.10.2018 20:48

Komunikácia s dĺžkou 55 kilometrov zahŕňa aj kľukatý cestný most a podmorský tunel.