Založ si blog

Rezort obrany verzus generálny prokurátor Jaromír Čižnár

Ten titulok je v svojej podstate celkom účelovo uverejnený v tejto podobe, kde v konflikte figuruje iba jediné meno a tak akosi naviac sa tam vôbec neudáva podstata problému, prečo je aj v tejto podobe opisovaná kauza voľačím zvláštnym, lebo ak k meritu jej reality, v ktorej nie je naozaj jednoduchšie  „narábať“ s vlastnými menami a opisom udalostí tak, ako prebiehali a ako sú zaznamenané, aj v podobe verifikovaného svedectva, je povinnosť pre všetkých správať sa opatrne, výhradne seriózne a iba čestne! Lebo celkom iste je za tým všetkým voľačo minimálne podozrivé, nedôveryhodné, alebo nedajbože až vymyslené a ak je to o ľudskom nešťastí a životoch, čo prešli do histórie spomínania, potom je to celkom opodstatnená povinnosť aj autora tejto meditácie! Je to skromne povedané celkom „háklivá vec“, dotýka sa väčšinovo tých, čo zostali s bolesťou a žiaľom medzi nami v realite. A čo sa dá robiť, ich svedectvo naozaj nemusí byť v dokonalom súlade s tým, ako sa veci naozaj udiali, lebo čo sa dá robiť, opisujem dianie s názvom najväčšie letecké nešťastie v histórii Slovenskej republiky, pri ktorom zahynulo v lietadle An – 24 42 príslušníkov našej armády, čo sa vracali domov po skončení misie KFOR v Kosove, ešte 19. januára 2006, nad obcou Hejce v Maďarsku, už ani nie 40 kilometrov pred pristátím na letisku v Košiciach  a tak, ako to už býva u nás doma pravidlom, nič nie je iba jednoznačné!

Teda spravodlivo, všetko to, čo s touto kauzou súvisí a je vlastníctvom Ministerstva obrany SR v podobe právnych materiálov, čo tú katastrofu zdokumentovali v zmysle práva a zákonov práve teraz, keď sa nespokojnosť pozostalých rodinných príslušníkov a ich podporovateľa Ivana Katrinca na základe podozrenia, že všetka tá hrôza sa udiala celkom ináč, ako je v tých materiáloch uvedené a právne vraj overené a všetko potom urobili presne tak, ako to zákony u nás predpisujú!

So všetkým oboznámili Generálneho prokurátora SR Jaromíra Čižnára, ten ich podozrenia a výhrady akceptoval a jeho žiadosť o obnovenie vyšetrovania tých udalostí dostala presnú podobu – už v januári tohto roku požiadal ministra obrany Petra Gajdoša o odtajnenie, alebo ak chcete, tak zrušenie utajenia spisu havárie stroja An – 24 v Hejciach, aby sa všetko znova skontrolovalo, preverilo a vylúčilo sa podozrenie, že všetko mohlo mať iné príčiny toho nešťastia, lebo pozor, je to voľačo viac ako iba možné!

Aby to malo podobu udalosti, v ktorej sa naozaj vyskytli celkom nové dôkazy, tak ako ich po svojom osobnom vyšetrovaní udalostí a veru aj na základe verifikovaných dôkazov z materiálov vyšetrovania, kým ešte boli verejne prístupné verejnosti prokurátorovi Čižnárovi ponúkol Katrinec je všetko, uvedené v oficiálnom verdikte vyšetrovacej komisie viac ako len spochybnené, lebo kým tam sa uvádza ako jednoznačná príčiny havárie osobná chyba pilota stroja a posádky, zistené dôkazy, v podobe údajov prístrojov z lietadla signalizujú záznamy  o poruche a uznajte – ak si to ako možnosť všetko si overiť bez výnimiek osvojil vyšetrovateľ s najvyššou možnou právomocou, zdá sa byť všetko takpovediac v norme, lenže žiaľ – nie je!

Viete, ministerstvo vedené dnes Petrom Gajdošom v tom všetkom, čo je meritom problému sa nezachovalo celkom seriózne, vôbec neinformovalo vyšetrovacie orgány nešťastia vyčerpávajúco – v podstate je to zamlčanie informácií, že  ten stroj, čo sa s vojakmi zrútil bol poruchový, preukázateľne, aj s dôkazmi o vynútenom prerušení letu a podľa zistení Katrinca sú o poruche stroja prístrojové dôkazy aj z vraku, takže je to voľačo naozaj viac než iba vymyslená klebeta. Spravodlivosť velí všetko to verifikovať, lebo pochopte, je naozaj rozdiel letieť v stroji, čo je celkom v poriadku než v takom, čo jeho zvrchovaný majiteľ a užívateľ nemôže a nesmie označiť ako bezpečný prostriedok dopravy vojakov nášho štátu! Chcem veriť, že takejto argumentácii bude veriť väčšina národa, technické normy dopravných prostriedkov sú v každom ohľade celkom jednoznačné a prísne, takže ak nič iné, tak istota tvrdenia, že stroj s tými nešťastníkmi sa zrútil po chybe pilota je s ohľadom na všetko, čo som tu uviedol a čo si prokurátor Čižnár osvojil v celkom inej podobe – predovšetkým možnej zodpovednosti velenia armády a čo už, ak som povedal to prvé písmenko podozrenia, prezradím aj pokračovanie!

Minister obrany SR Peter Gajdoš o svojom rozhodnutí vo veci nechal informovať  hovorkyňu rezortu obrany Danku Capákovú a dúfam, že nikto nepochybuje o tom, že ten verdikt, s ktorým verejnosť oboznámila je celkom iste realizovaný s jeho dovolením a je celkom nepochybne aj jeho autorom. Jeho podoba – záverečnú správu odborného vyšetrovania leteckej nehody lietadla An – 24 ponecháva ministerstvo obrany v doterajšom stupni utajenia a v konečnej podobe už vieme teda celkom všetci, že nádeje tých, čo mali nádej dozvedieť sa pravdu a s tým aj nové a možné súvislosti interesantné aj pre generálnu prokuratúru, dať tomu všetkému celkom inú zodpovednosť – predovšetkým zosobnenú, už ako keby celkom stratila šancu stať sa príležitosťou pre spravodlivosť a tak už iba ten finálny oznam. Ktohovie, prečo sa minister obrany tak málo pochopiteľne stáva sfingou, čo v tej možnosti hovoriť o všetkom, čo hovoriť treba nedovolí povedať ani len jediné slovo a tak teda iba tá novinka, čo veci možno tak akosi v svojej podstate pochopiť zjednoduší.  

V januári 2006, keď sa všetko to strašné v dejinách našej krajiny stávalo zosobnenou hrôzou, predovšetkým pre tie obete nešťastia a ich rodiny, bol pán minister Peter Gajdoš už spoľahlivo v službe, v uniforme, vo funkcii v generálnom štábe armády SR a aj keď nenapíšem, v akej funkcii, celkom iste o všetkom, čo je dnes meritom tých naznačených pochybností spoľahlivo vie a ak už nič iné, bol by v každom prípade radšej, keby sa tá udalosť hrôzy a večného smútku celkom zabudla…  Už navždy, ale pozor, to v žiadnom prípade nie je správne, lebo právo na informovanosť má každý občan Slovenska a keby len to, celkom iste patrí aj k tým, čo majú a musia poznať pravdu o tom, prečo to všetko zlé postihlo práve ich najbližších!

No, čo myslíte, podarí sa tomu generálnemu prokurátorovi Čižmárovi voľačo s tým konečne urobiť, alebo je nám ako nešťastnej zemičke súdené iba nemať šťastie na spravodlivosť…?

Hľa, zodpovednosť môže byť taká a aj onaká!

16.01.2019

Táto informácia je voľačo neuveriteľne dôležité, lebo verejnosti celkom jednoznačne pripomína jeden z najväčších úspechov polície, akým sa mohla pochváliť v svojej súčasnej podobe, viac »

Takéto diplomatické sústo doteraz nezvládol nikto, čo to spraví s nami?

15.01.2019

Keď sa 1. január roka 2019 stal dátumom vstupu Slovenskej republiky, teda predovšetkým jej diplomatickej sféry v oblasti medzinárodnej politiky namiesto povinností Talianska v OBSE, čo je organizácia viac »

Nuž inú možnosť som nemal, iba sa dnes predviesť na portáli ešte raz!

14.01.2019

Tá prvá príčina je daná oznamom podpredsedu Európskej komisie Maroša Šefčoviča pre verejnosť SR, že „silno zvažuje kandidatúru na prezidenta“, čo mu verejne prezentovanou ponukou adresoval viac »

India, vysušená zem, praskliny, pukliny, sucho, horúčava, leto

Najhoršie za posledné desaťročia. Horúčavy v Austrálii atakujú 50 stupňov

16.01.2019 16:09

Porovnateľné horúčavy, pokiaľ ide o teplotu a trvanie, Austrália zažila naposledy v roku 1939.

pošta, list, poštár

Poplatok za SIPO nezohľadňoval náklady, bráni jeho zvýšenie pošta

16.01.2019 16:07

Poplatok za spracovanie úhrady dokladu SIPO bol dlhodobo podhodnotený a neodzrkadľoval základnú úroveň nákladov, bráni jeho zvýšenie pošta.

poľovník, puška, poľovačka, príroda, zver

V Srbsku zadržali muža podozrivého z prípravy útoku počas Putinovej návštevy

16.01.2019 16:04

Podľa niektorých tvrdení mladík mohol pripravovať útok aj na samotného Putina.

pellegrini

VIDEO: Prichystáme sa aj na najhorší scenár, povedal Pellegrini o brexite

16.01.2019 15:57

Nachádzame sa dnes v chaotickej situácii, priznal premiér Pellegrini.